lørdag 10. januar 2009

Grove hamburgerbrød

Etter tips fra en kollega har vi latt hvert familiemedlem få velge middag (minst to dager må være fiskemiddag) hver sin uke i det nye året. Denne uka var guttungens uke, og i dag hadde han bestilte kyllingburgere med hjemmelagede hamburgerbrød. Hamburgerbrødene blir utrolig deilige. Vær oppmerksom på at kjøpehamburgerbrød vil smake som papp etter å ha smakt disse.





18 stk
50 g gjær
100 g smør
7 dl melk
1 ts salt
600 g hvetemel
400 g grovt mel

Lages som vanlig gjærdeig. Forhev. Trill hamburgerbrød og knepp dem flate. Etterhev. Før du setter dem i ovnen press en eplekutter på hvert rundstykke for å få pent mønster. Pensle med melk og ha sesamfrø på.
Stekes på 200 grader ca 10-12 min

Etiketter:

16 Kommentarer:

Klokken 15. mai 2011 kl. 10:40 , Anonymous Lise sa ...

1.Går ut igjen jeg…
Diett og denne var fristene ja….

 
Klokken 15. mai 2011 kl. 10:41 , Anonymous BenteB sa ...

De så veldig gode ut! Det er vel derfor jeg aldri har vært noe fan av hamburgere; brødet smaker jo papp, hehe… Jeg får prøve oppskriften din, tenker jeg

 
Klokken 15. mai 2011 kl. 10:42 , Anonymous prinsesselinn sa ...

denne tar jeg rett til meg, ser utrolig gode ut:-)

 
Klokken 15. mai 2011 kl. 10:43 , Anonymous Tussilago sa ...

Hvilken kjempeide å lage alle velge middag…kanskje de blir ivrige på å hjelpe til også da;) sosialt!
Jeg er ikke så glad i hamburgere…men dette brødet så godt ut ja;)

 
Klokken 15. mai 2011 kl. 10:44 , Anonymous Cathrine sa ...

5.Namnam!! SKAL PRØVE!

 
Klokken 15. mai 2011 kl. 10:47 , Anonymous kardemomme sa ...

Så flott!!! Disse skal jeg virkelig prøve..Tror du kommer til å ha rett i at kjøpebrødene
kommer til å smake papp etterpå for det gjør de virkelig og det har irritert meg at jeg kjøper dem
i det hele tatt..Jeg printer ut denne oppskriften og henger den på kjøleskapet for snarlig bruk!
Takk for bra tips :)Hilsen Kardemomme som steker pannekaker og blogger samtidig

 
Klokken 15. mai 2011 kl. 10:47 , Anonymous Haust sa ...

7.No står hamburgerbrød til etterheving her, og eg gler meg til middag! Takk for oppskrift!

 
Klokken 15. mai 2011 kl. 10:48 , Anonymous Torunn sa ...

Takk for tips! Kjøpehamburgerbrød smaker alltid som papp, så dette var kjærkomment

Klem

 
Klokken 15. mai 2011 kl. 10:49 , Anonymous Linetoppen sa ...

Hamburgerbrødene er bakt og spist opp, de smakte fantstisk ! Det blir ikke siste gang jeg lager de! Tusen takk for oppskriften! Hilsen Linetoppen.

 
Klokken 15. mai 2011 kl. 10:50 , Anonymous Minmil sa ...

Hei, så koselig blogg du har her. Ser du er flink til å sy og hekle. Jeg er i konstant jakt på inspirasjon og flotte blogger, så hvis du ikke har noe imot det så legger jeg en link til deg på min blogg. De hamburgerbrødene så veldig gode ut. Ha en fin kveld.

 
Klokken 15. mai 2011 kl. 10:51 , Anonymous Hege sa ...

Hei !

Flott blogg du har :o)
Tror jeg må prøve oppskriften din, for de hamburgerbrødene så utrolig gode ut !
Klem, Hege

 
Klokken 15. mai 2011 kl. 10:51 , Anonymous mimmi sa ...

mmmmm!
så deiligt! Notert og skal testast! (Du kan jo berre sei at du nektar å tru at det finnest noko kreativ svigerinne!) (skybert)

 
Klokken 15. mai 2011 kl. 10:53 , Anonymous Kjersti sa ...

De så skikkelig gode ut, jeg skal prøve oppskriften din neste gang vi skal spise hamburger og jeg gleder meg allerede!

 
Klokken 15. mai 2011 kl. 10:53 , Anonymous Hobbyugla sa ...

Hadde andre middagsplaner i dag, men nå vet jeg ikke helt
Hvilke kyllingburgere bruker du? Jeg har en super oppskrift her: http://kokeboka.blogspot.com/2007/06/kyllingburger.html

Ha ei fin helg

 
Klokken 15. mai 2011 kl. 10:54 , Anonymous Tea Kristin sa ...

Takk for oppskriften! Den skal prøves en dag med det første! Vi er veldig glade i kyllingburgere, og med hjemmelagde brød i tillegg så blir de jo enda litt sunnere!!

 
Klokken 15. mai 2011 kl. 10:56 , Anonymous Hege sa ...

Så flotte hamburgerbrød! De må prøves. Hege

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden