søndag 25. oktober 2009

25. oktober

Søndag! Tidlig, søndag, faktisk. Noe voksne her hjemme syntes at det var morgen veldig tidlig, og da ble det også frokost tidlig. Søndagsfrokost med rundstykker, kakao med is og egg. Slik det skal være.
Gutta stakk på fotballturnering, og vi jentene ble hjemme. Jeg hadde jo en plan for dagen. Å rydde ferdig Nines rom. Jentene hadde Halloweenlyktlaging og Bingo på tapetet. Og litt tv, selvsagt, slik seg hør og bør en søndag.

Nines rom har fått seg en ordentlig dybderydding. Alt som er ødelagt er kastet og jeg har til og med sortert skrivesakene. Jadda, jeg vet at jeg liker å sortere rare ting, men å sortere skrivesaker er selvsagt en nødvendig aktivitet. Ramma til magnettavla er ikke helt ferdig, så vi sparer den delen av rommet til en annen dag. Men her er den lillalilla sengekroken. Jeg ser at vi trenger noen hvite rammer med innhold i nærmeste fremtid.





Nine fikk tilbud om en boks til å ha på nattbordet. En boks til alt rotet som bare slenge rundt forbi. De små skattene som bare må ses på før sengetid. Jeg fant to loppisbokser. En i romantisk grønn og en rød og hvit. Den unge damen falt for den røde og hvite og jeg kjente et snev av lykke. Det var nemlig den som ble tøffest.



Og da vi så den kule røde boksen mot det lilla spurte jeg Nine om hun syntes gardinene fortsatt passet. Ja, det var selvsagt ikke et ledende spørsmål. Det skulle tatt seg ut. Nine mente bestemt at det gjorde de ikke og lurte på om jeg ikke kunne lage røde. Jeg er selvsagt veldig enig, så nå må vi lete etter det perfekte stoffet i rødt og hvitt.

Og her kan man se at øvelse gjør mester. Nine har tegnet bokstavhus og øver seg på løkkeskrift. Mammas flinke pike.



I dag var det fårikål til middag og vi prøvde rognebærgeleen Nine har laget på skolen. Det var kun undertegne som likte den, så nå kan jeg kose meg skikkelig.



25. oktober. Under to måneder til jul. En deilig søndag med litt regn. Perfekt for inneliv. Et rom i huset som er helt strøkent. Det er virkelig noe å skrive hjem om.

Etiketter: , , , ,

1 Kommentarer:

Klokken 25. februar 2012 kl. 13:43 , Anonymous fra mariefriis.com sa ...

1.
En flott lillafarge også da! rødt mot lilla er egentlig ganske kult, ser jeg.

Kommentar av Marita — oktober 25, 2009 @ 5:52 pm

2.
Så flott rommet blir. Og med røde og hvite gardiner må det jo bare bli helt perfekt

Kommentar av Tika — oktober 25, 2009 @ 6:30 pm

3.
Så stilig rommet ble! Rød og hvite gardiner vil bli tøft -rødt og lilla er herlig sammen Ønsker deg en fin søndagskveld!

Kommentar av nena — oktober 25, 2009 @ 6:37 pm

4.
Det ble jo straks et helt annet rom. Ny gardiner blir nok prikken over i-en her.

Kommentar av mimouna — oktober 25, 2009 @ 6:49 pm

5.
Nydelig lillafarge, virkelig helt nydelig!

Kommentar av sirkus — oktober 25, 2009 @ 7:12 pm

6.
Kjempefrisk og flott rom. Godt jobba!

Kommentar av Lappesola — oktober 25, 2009 @ 7:17 pm

7.
Rommet ble kjempestilig
Ha en videre flott søndagskveld

Kommentar av Myrsnipa — oktober 25, 2009 @ 7:26 pm

8.
Deilig å få ryddet skikkelig innimellom. Og så fint som det ble

Kommentar av Torunn — oktober 25, 2009 @ 7:59 pm

9.
Det ble veldig festlig med fargene mot hverandre! Og så lurt med bokser på nattbordet

Kommentar av Sylke — oktober 25, 2009 @ 8:00 pm

10.
Rommet ble kjempestilig! Flott lillafarge, og herlige detaljer

Kommentar av chocolatehead — oktober 25, 2009 @ 8:32 pm

11.
Så koselig rommet ble!
Ble nesten litt misunnelig jeg! Hihi;)

Kommentar av Frk.Badegakk — oktober 25, 2009 @ 8:41 pm

12.
Rommet ble knallfint, og jeg absolutt digger lillafargen! Har veldig lyst til å fikse gutterommet her i huset, men har ikke hatt mot til å gå løs på det ennå…

Kommentar av Felisi — oktober 25, 2009 @ 10:43 pm

13.
Så koseleg jenterom! Det gjorde seg verkeleg med den lilla veggen!

Ha ei god veke…

Kommentar av Haust — oktober 26, 2009 @ 11:31 am

14.
Morsomt fru Friis! Her driver jeg og søker på nettet for å se om elevene mine om mulig har funnet ferdige analyser på nettet. Søkeordet var “Det røde gardin” og da fant jeg bloggen din på lista. Da måtte jeg inn og se hva du har funnet på i det siste. Rommet er blitt kjempefint med litt farge. Du er flink!
Kristin

Kommentar av Kristin — november 15, 2009 @ 9:19 pm

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden