lørdag 1. januar 2011

Nyttårsaften 2010

Nyttårsaften ble feiret med mine foreldre, lillesøs, svoger og lille O. Og fem av oss seks i familien vår. Tenåringen feiret for første gang med venner. Men hun måtte komme hjem og ønske sine gamle foreldre godt nytt år klokka tolv. Nyttårsklemmen må man ha selv om de blir store.



På menyen stod kalkun med deilig tilbehør og fromasje. Jordbær- og sitronfromasje som mamma hadde laget. Og kransekakestenger. Lillesøs og jeg har plass til uante mengder kransekakestenger. Alltid.



Mens vi ventet på at klokka ble tolv var det enkelte familiemedlemmer som sang til Wii i kjellerstua. For meg, som satt i første etasje og ammet, må jeg innrømme at det finnes nok ingen potensielle sangstjerner i min familie. Direkte vakkert var det nemlig ikke. Men hyggelig hadde de det og det er det viktigste.



Direkte vakkert ble det heller ikke da vi fant frem TP. I alle fall ikke for damelaget. Det digitale TP-dingsen fant frem barnespørsmål (det føltes i alle fall slik) til herrelaget, mens spørsmålene til damelaget var av type ekstra vrient. Fnys! Jeg trenger ikke å si hvem som vant tre ganger, føler jeg.



Vanligvis pleier vi å se på rakettene fra en haug i nærheten hvor vi har utsikt over hele byen, men siden lillebror og lille O sov så følte vi vel at å dra dem ut nattestida var litt i overkant. Og dessuten blåste det og var ordentlig surt. Så da var det flott å beundre rakettene innenfra og heller skåle i champange.



Så er det altså 2011. Nytt år og nye muligheter og masser av tid til opplevelser sammen med dem man setter pris på. Det føles alltid som blanke ark når et nytt år ligger foran meg. Og det gir ekstra energi, kjenner jeg.



Etiketter: ,

1 Kommentarer:

Klokken 17. oktober 2011 kl. 08:45 , Anonymous fra gammel blogg sa ...

1.
。☆*☆ 。★。\|/。★。☆*☆。
☆ GODT NYTT ÅR ♥ 2011 ☆
。☆*☆ 。★。/|\。★。☆*☆。

Kommentar av Villblomsten — januar 1, 2011 @ 12:49 pm

2.
fårr et lekkårt bór ønske dég å dine et gått nyttår

Kommentar av aslaug — januar 1, 2011 @ 1:02 pm

3.
Lekkert dekket til fest!

Gøy når du skriver lille O syns jeg;)

Godt nytt år!!

Kommentar av Johanne — januar 1, 2011 @ 1:10 pm

4.
Godt nytt år til deg også! Morsomt å lese når du beskriver kvelden;)

Kommentar av anlen — januar 1, 2011 @ 1:10 pm

5.
nydelig bord. Godt Nytt År.

Kommentar av min lille håndarbeidsblogg — januar 1, 2011 @ 1:31 pm

6.
Godt nytt år

Kommentar av abbehope — januar 1, 2011 @ 1:43 pm

7.
Riktig godt nyttår! Klem/ myr

Kommentar av Myr — januar 1, 2011 @ 5:09 pm

8.
Høres ut som dere hadde en koselig nyttårsfeiring! Ønsker deg og dine et godt nytt år!

Kommentar av Iryl — januar 1, 2011 @ 5:32 pm

9.
Godt nytt år! skikkelig fint nyttårsbord!:)

Kommentar av Marion — januar 1, 2011 @ 6:49 pm

10.
Nydelig nyttårsbord! Her ble det også kalkun og TP i går og vi sto også inne og så på rakettene. Skikkelig surt var det.. Godt nyttår!

Kommentar av Maria V. — januar 1, 2011 @ 8:35 pm

11.
For et flott nyttårsbord!

Kommentar av pringeling — januar 1, 2011 @ 8:47 pm

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden