fredag 11. mars 2011

marie- blomstertyven

Hvert år, på den tiden snøklokkene kommer tenker jeg:
- Pokker! Nå glemte jeg å plante snøklokkeløker i fjor igjen!
Og det er jo forsent når mars er kommet. Så da går jeg og skuler inn i hagene til alle som har snøklokker og tenker at i oktober må jeg huske det.


Gode foresetter skal man ha.

På mine spaserturer i uka som gikk har jeg tenkt at kanskje jeg bare skal stikke hånda inn gjennom et gjerde og “låne” noen snøklokker av noen. Men noe hindrer meg. Kanskje jeg rett og slett har normal folkskikk? De ville jo være hyggelig.


Da jeg gikk fra butikken onsdag så jeg at det vokste snøklokker utenfor barneskolen. Utenfor porten, men på kommunens eiendom. En kjapp gjennomgang av logiske tanker gjorde at jeg konkluderte med at om blomstene er komunenens så er de jo mine også. Jeg både bor og er ansatt i kommunen. Så da tok jeg med meg fire små og satte dem i søte glass fra naturfagssalen.


Hvem tar på seg jobben med å minne meg på å plante snøklokkeløker i oktober?

Etiketter: ,

4 Kommentarer:

Klokken 18. mars 2011 kl. 21:01 , Anonymous Høytrykk sa ...

Fortjente snøklokker synes jeg! Håper noen tar på seg jobben med å minne deg på det, så kan jeg lese på bloggen din at du har plantet og da får jeg gjort det også.

 
Klokken 18. mars 2011 kl. 21:02 , Anonymous bamsemums sa ...

kalender i outlook eller mobil har veldig god husk

 
Klokken 18. mars 2011 kl. 21:03 , Anonymous Silje sa ...

SÅ herlig med snøklokker!
Her er det nok lenge til de titter fram, bortsett fra at sola har begynt å varme så vidt er det fortsatt vinter og mye snø her..
Men i dag skal vi komme oss ut og nyte sola og varmen.
Ha en fin lørdag!

 
Klokken 18. mars 2011 kl. 21:03 , Anonymous Nuto sa ...

Legg inn en påminnelse på mobilen.

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden