onsdag 15. juni 2011

Boksommeren min

Sommer er lesetid. Også i år selv om det nok kanskje ikke blir så lett å slenge seg nedpå nå når lillebror vil opp og fram (han klatret sitt første trappetrinn i dag, så det er ikke noe problem med pågangsmotet). Sommer betyr at jeg ikke trenger å stå opp med store barn. De skal jo ikke på skolen likevel. Da kan man ligg lenge å lese i skinnet av hodelykta.

Jeg har allerede begynt på første sommerboka og har fire til klare.


Og på lista som skal taes med på biblioteket og i bokhandel har jeg disse:

Nu Jævlar - Heidi Linde
Bli hvis du kan. Reis hvis du må. - Helga Flatland
Sommerboken - Tove Jansson
Kjerringer - Helene Uri
Arven - Katherine Webb
En dag - Davis Nicholls
Landlig lykke - Judith O'Reily

Har du leseplaner for sommeren?

Etiketter: ,

9 Kommentarer:

Klokken 15. juni 2011 kl. 19:26 , Blogger Marion sa ...

Er avhengig av bøker, leser året rundt. Bruker å lese litt feelgood om sommeren men starter nå på "hypnotisøren" av Kepler men regner med litt lettleste romaner/feelgood utover sommeren:)
Kos deg!

 
Klokken 15. juni 2011 kl. 20:33 , Anonymous anne-linn sa ...

Skulle ønske jeg var like flink å ta meg tid til å lese som deg!! Jeg blir alltid litt misunnelig når jeg ser alt du får lest på en mnd. Hos meg ligger Panserhjertet til Jo Nesbø og roper. Hvis du ikke har lest "Saras nøkkel" vil jeg anbefale den. Fantastisk bok!

 
Klokken 15. juni 2011 kl. 21:53 , Blogger Knitgirl sa ...

Jeg lå i badekaret og leste "En komikers oppvekst" en time før jeg fødte Lille Hjerte...jeg får veer bare jeg ser den boka i bokhylla:-)

Sommerlesningen min er "Stormfulle Høyder" Bronte
Gjenferd av Jo Nesbø
Div krim av Jussi Adler Olsen

Sikkert fler bøker også, men ingen som er planlagt på forhånd. Jeg lugger gjerne med meg noe enkelt fra låne-hylla på hoteller vi bor på om sommeren mens vi er på ferie, og på den måten har jeg lest mye jeg ellers aldri ville valgt selv..

 
Klokken 16. juni 2011 kl. 09:08 , Blogger Elinor sa ...

Jeg leser masse om sommeren, og har 4 bøker som ligger klare. "Døden, skal vi danse?" - Per Fugelli.
"De udødelige" - Ketil Bjørnstad
"Ordets makt og avmakt" - Jan Guillou og "Iskald beregning" - Kitty Sewell.
Ellers blir det ganske sikkert noen lettleste bøker, med litt spenning og romantikk,som blir med i veska på late dager på stranda:))

 
Klokken 16. juni 2011 kl. 09:41 , Blogger FlorasFrue sa ...

Her var det mange gode tips:)
Jeg er akkurat ferdig med "Før jeg brenner ned" av Gaute Heivoll- og har du ikke lest den kan jeg absolutt anbefale deg å gjøre det:))
Herlig med sommer og god tid til å lese masse bøker!
God torsdag

 
Klokken 18. juni 2011 kl. 23:13 , Blogger MarteS sa ...

Jeg henger meg på..hvis du ikke har lest "Saras Nøkkel", så er det et must! Sterk, men utrolig bra lesing!
Jeg ble akkurat ferdig med Gjenferd av Jo Nesbø! Gutten kan å skrive! Jeg har alle bøkene, noen i lydbok å andre i skriftlig utgave! Han er topp!
Den glemte hagen, av Kate Morton er også bra! ( jeg fikk litt Tordivel flyr i skumring-følelse, men for voksne hehe)
Ellers kan jeg anbefale "Fruen av Soronno" også.

hmm... alt dette har jeg lest etter at Lillemor kom til verden i April... skulle nesten tro at jeg var frarøvet all nattesøvn... ;))

Fortsatt Go helg!

 
Klokken 18. juni 2011 kl. 23:47 , Blogger Åpent^hus sa ...

hei du
har nettopp lukket igjen Cecilia Samartins bok Salvadoreña. Den var romantisk og god synes jeg.

før det leste jeg den gripende og bestselgende boka Little Bee. På engelsk. helledussen - den var om en spesiell situasjon som asylsøker. noe helt for seg selv. merker jeg tenker på den selv om det er flere uker siden jeg leste den ferdig!

Leste forresten Eat, praym love for to år siden og likte den veldig godt. Filmen, derimot, var et anna kapittel. Den levde ikke opp til boka, gitt.

si ifra om du har noen nye boktips til meg. Nå må jeg finne meg ny! :)

Vurderer Saras nøkkel. men den er jo helt enorm.. :) har du lest den?

god boksommer
beste hilsner fra
Åpent hus

 
Klokken 20. juni 2011 kl. 09:08 , Blogger Bente sa ...

Hei - gled deg til å lese om hudreåringen - jeg leste den ferdig i går - kjempeartig bok:)

God dag til deg fra Bente.

 
Klokken 22. juni 2011 kl. 11:41 , Blogger Reggy sa ...

Hei du!
så mange fine bøker du skal lese i sommer! av dem på bildet har jeg bare lest "spis, elsk, be". må få høre hva du syns når den er lest.

jeg skal lese sist boka i arn-serien, er ikke overbegeistret, men har en slik greie med at har jeg først begynt på noe så vil jeg gjerne kommer gjennom;) ellers blir det narnia på lydbok, og en repetisjon av siste harry potter før siste film kommer:)

Ha en fin dag!

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden