mandag 1. august 2011

Memini-broderi-reperasjon

Jeg har tidligere fortalt om hvor heldig jeg var som fikk stikke hodet ned returkassen hos Kristine Vikse og MeMini. I kassen fant jeg ei nydelig ulljakke i lillebrors størrelse.


Jakka hadde et hull på et veldig dumt sted. Like ved knappekanten ca fem cm fra nedrekanten. Jeg har tenkt og grublet. Skulle jeg lage leggvarmere og lue av jakka, sy knappestolpe i stoff, aplikere, brodere... mulighetene var mange og uante. Siden jeg likte fasongen på jakka så godt endte jeg på å beholde jakka men skjule hullet med broderi.



Så ble det ny grublerunde. Hva skulle jeg brodere? Første tanken var elefanter på rekke og rad rundt hele jakka, men etter at ungene lo høyt av elefantene jeg tegnet (uoppdragne beistene) var jeg innom tog med vogner, bil, trær, epler og endte med sopp og gresstuster. Godt med hjernetrim i sommerferien.

Og slik ble det, i skogbunnen.




Og her er is-tiggeren i jakka. Flotte begge to, rent objektivt sett.


Og etter å ha brodert sopp har jeg funnet ut at jeg må gjøre alvor av å lære meg å plukke sikker sopp. Jeg elsker jo sopp. Både som mat og til pynt.

Etiketter: , ,

13 Kommentarer:

Klokken 1. august 2011 kl. 10:18 , Anonymous Rubia sa ...

Så søt jakka ble!

 
Klokken 1. august 2011 kl. 10:40 , Blogger Frk.Virrum sa ...

Kjempefint! Godt jakka hadde hull nettopp der, den ble jo hundre ganger finere etterpå! Nice!

 
Klokken 1. august 2011 kl. 11:07 , Anonymous veronica sa ...

Helt enig med Frk. Virrum! Jakken ble helt fantastisk nå! Gleder meg til du svinger i gang et sykurs og sause-kurs til meg.
Ha en fin fin dag.
Klem

 
Klokken 1. august 2011 kl. 12:33 , Blogger to vrange sa ...

Den ble kjempesøt!

 
Klokken 1. august 2011 kl. 12:44 , Blogger Rigmor sa ...

så stilig den ble! det dukker vel sopper opp hos minime nå da? Tihi...

 
Klokken 1. august 2011 kl. 16:50 , Blogger Kine sa ...

Så utrolig fint det ble! :)

 
Klokken 1. august 2011 kl. 17:14 , Blogger Elida sa ...

Kjempefin jakke, og eg er enig med deg; sopp er veldig godt å spise og veldig fint til pynt:-)

 
Klokken 1. august 2011 kl. 20:13 , Blogger Kristin sa ...

Helledussen, så fint det ble! Kreativt, hadde ALDRI komt på det, ei heller aldri fått det til! :)

 
Klokken 1. august 2011 kl. 20:57 , Anonymous Anonym sa ...

Utrolig vakker!! Dette ble jammen bra!! :-) Så flink du er! :-)

 
Klokken 2. august 2011 kl. 16:24 , Anonymous anne-linn sa ...

Så lurt! Det ble kjempefint! Vi har hatt flere av de jakkene her i huset, og de blir brukt til de ikke er fine lenger. Kjempegode jakker :)

 
Klokken 4. august 2011 kl. 19:35 , Blogger Ellen sa ...

Kjempefint! Finere faktisk ;-)

 
Klokken 6. august 2011 kl. 21:55 , Blogger Johanne Brekkevold sa ...

Helt enig at den ble finere av det broderiet:)

 
Klokken 11. september 2011 kl. 17:21 , Anonymous Anonym sa ...

Den ble jo superfin!!!! klem

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden