lørdag 6. august 2011

Ups-vi-har-fått-besøk-eller-skal-bort-kake-i-en-fei

Da vi var på svigers landsted forrige helg og hadde invitert oss selv til Lappesola som var i sitt sommerhus fant vi ut at vi måtte jo ha med noe. Vi ble invitert (etter å ha invitert oss selv) på risengrynsgrøt og ertesuppe (ikke i samme gryte, heldigvis, og den ertesuppa var nydelig) og tenkte at en kjipp-kjapp-kake med bær og sjokolade måtte gjøre susen. Kaka er egentlig mappimøffinsmamma-muffinsene som jeg har laget tidligere. Bare i kakeform. Men jeg tar nå en reprise, jeg.
 

 
Kake i en fart (omtrent 40 min fra du begynner til den er ferdigstekt)
 
125 g mykt smør (jeg skjærer kjølskapskaldt smør med ostehøvel og det går så det suser.
100 g brunt råsukker
3 egg
1 ts vaniljesukker
5 ss melk
200 g hvetemel
1,5 ts bakepulver
125 g bær (det du har i hagen eller i fryseren)
70 g melkesjokoladesjokolade

1. Rør smør og sukker hvitt.

2. Bland egg, vaniljesukker og melk i en liten bolle.

3. Ha bakepulveret i melet og bland vekselvis mel og eggeblanding i sukker/smør.

4. Hakk sjokoladen og bland den og bringebærene i røra.

5. Ha røra i kakeform. (jeg tror det var 22 cm jeg brukte)

6. Steikes i 20-25 min på 190 grader.

7. Avkjøles på rist. Sikt over melis.
 
 
Det var utrolig hyggelig å være gjester hos Lappesola og familien og jeg ble retrovarm av å se det flotte teltet som barna sov i. Ikke årets modell, men dog så sjarmerende.
 
 
 

Etiketter: ,

4 Kommentarer:

Klokken 7. august 2011 kl. 01:46 , Blogger LykkeLee♔ sa ...

nammmm, hvis eg tålte melk og hvete så ja! da hadde eg prøvd. men å se er også godt:)
klem

 
Klokken 7. august 2011 kl. 11:43 , Blogger Frk.Virrum sa ...

Takk for tips, avogtil må det bare gå fort!!!
God søndag!

 
Klokken 8. august 2011 kl. 10:03 , Blogger Lappesola sa ...

Takk for koselig besøk. Kaka var knallgod, og må absolutt prøves.
Håper dere kommer snart igjen.

Sol

 
Klokken 22. august 2011 kl. 23:39 , Blogger Mette sa ...

I grunnen ganske identisk med det teltet eg sov 80% av alle sumarnetter i frå 1979-83.

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden