tirsdag 11. oktober 2011

Scones som på kafé

Stamkaféen til lillebror og meg (en hver snart ettåring med respekt for seg selv har selvsagt en stamkafé) selger de deiligste scones med rørt bringebær på. Sconsene er fulle av nøtter, aprikos, sjokolade og svisker. Nydelige!

En dag jeg hadde invitert på lunsj tenkte jeg at å rekonstruere kafésconsene måtte være en god lunsj. Minus sjokoladen, da. Så føler man at det er litt sunt.


Wanna be kaféscones

10 stk

4 dl hvetemel
3,5 dl grovt mel
1 ts bakepulver
2 ss rørsukker
75 g smeltet smør
2,5 dl melk
en håndfull aprikoser kuttet i biter
2 ss saltede gresskarkjerner
en håndfull valnøtter

Bland alt sammen til en smidig deig og fordel dem i ti 3 cm høye boller på bakepapir.
Steik i 15-20 min på 180 grader.

Server med godt syltetøy eller brunost, brie med plommesyltetøy (min favoritt), hvitost og paprika eller det du måtte ha i kjøleskapet.


Etiketter: ,

11 Kommentarer:

Klokken 11. oktober 2011 kl. 13:36 , Blogger Margrethe sa ...

*ser på stabelen tørre knekkebrød midt blant masse skolebøker*

Jeg vil også i svangerskapspermisjon!

 
Klokken 11. oktober 2011 kl. 14:18 , Blogger Frk.Virrum sa ...

MMmmmmm...
Du kan kunsten å friste!
Klem

 
Klokken 11. oktober 2011 kl. 14:23 , Blogger Monstermønster sa ...

God ide! (hmmm, hvor ble det av aksent-tasten...)

Jeg har en tendens til å skulle bake kaker og sånt med ungene, men det er deilig med sånt som er litt ekstra godt til lunsj.

 
Klokken 11. oktober 2011 kl. 17:18 , Blogger Unknown sa ...

Å det så skikkelig godt ut!! Må på shopping og handle inn til baking ser jeg..
Den stamkafeen er ikke tilfeldig vis i Trondheim??

 
Klokken 11. oktober 2011 kl. 19:21 , Blogger Pink lady sa ...

Takk for tips! De så god ut! :)

 
Klokken 11. oktober 2011 kl. 21:20 , Blogger Trådsnella sa ...

yumyum.. ser digg ut ;) takk for oppskriften, skal teste den ut!

Klem Silje

 
Klokken 11. oktober 2011 kl. 21:28 , Blogger Haust sa ...

Snadder! Må snart bake scones, kjenner eg...

 
Klokken 12. oktober 2011 kl. 00:22 , Blogger Brit Strikkenerd sa ...

Dette så bra ut, scones må prøves ut nå i høsteferien tenker jeg:)

 
Klokken 12. oktober 2011 kl. 00:32 , Blogger Franske drømmer sa ...

Hei!

Så flott blogg du har!
Har kost meg her inne lenge nå :-)

Legger meg til som følger, og gleder meg til å se mer til deg :-)

Klem fra Trine

 
Klokken 12. oktober 2011 kl. 21:58 , Blogger Tulip sa ...

Nam...scones er utrolig godt:)

Koselig kveldsmat!

 
Klokken 16. oktober 2011 kl. 11:25 , Anonymous Anonym sa ...

Det er så deilig når man finner gode oppskrifter. Selv har jeg komponert min egen rundstykkeblanding, som stadig gjør stor lykke. Ah.
Ingenting slår ferskt, velduftende bakverk.
Mvh Sirkus

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden