tirsdag 22. november 2011

Det er heldigvis lov å ombestemme seg

I alle år har jeg sagt at juleservise, nei det skal vi ikke ha. Ingen dansende nisser eller kristornkvaster på serviset i Marieheimen. Det blir hverken dansende nisser eller kristornkvaster i år heller, men juleservise det skal det bli. Kjøpt på Fretex til 29,- kroner.


Seks tallerkener er perfekt til en familie på seks, fire krus, hvorav to er sprukne, holder absolutt ikke til seks. Så her må jeg finne noen kopper å supplere med. Noen gode forslag? Gjerne noen som ligger godt i hånda.

Jeg synes tallerknene er det søteste. De hadde matchet mitt barndoms rom perfekt. Hvit tapet med røde hjerter og røde gardiner med hvite hjerter. Du herlige åttitall!


Og skåla kjøpte jeg i en bruktbutikk i Tidsvildeleje i Danmark i sommer. Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg trodd den var i familie med serviset.


Jeg tror dette blir fint til julas frokoster. Om jeg bare klarer å finne de rette koppene til.


Etiketter: , , ,

12 Kommentarer:

Klokken 22. november 2011 kl. 16:02 , Blogger Birthes Verden sa ...

For et koselig servise.
Jeg har heller ikke noe juleservise, men kunne godt tenkt meg noe slikt ja.
Kanskje noen helt røde kopper å supplere med??

Ha en forsatt fin tirsdag:)

Klem Birthe

 
Klokken 22. november 2011 kl. 16:55 , Blogger Unknown sa ...

Ååå, så herlige de var;)
Skjønner godt at du falt for de ♥
Hehe, må le av tapet og gardiner på -80 tallet ja;)
Husker vi hadde rød tapet med hvite prikker og hvite gardiner med røde prikker på kjøkkenet, hihi;) Ble ji nesten litt greengate over det;)

Ha en finfin kveld!

Klem Line

 
Klokken 22. november 2011 kl. 17:46 , Blogger Jane sa ...

For et fint juleservise :) Må si det er mye finere enn de med nisser, krisstorn osv på.

Lykke til i jakten på to kopper til.
klem Jane

 
Klokken 22. november 2011 kl. 18:03 , Anonymous Frk.Badegakk sa ...

Nei så herlig!
OG for en skapplass du må ha, som har så mange deilige skatter! Her har sambo lagt ned forbud mot for mye skatter, pga skapmangel...*sukke*

 
Klokken 22. november 2011 kl. 18:54 , Anonymous Sulvis sa ...

Så koselig servise! Hva med hvite krus fra f.eks. Con Gusto? Hvite krus og kopper selges jo for øvrig overalt, og kan dekoreres med røde hjerter man tegner/maler på selv (og et par timer i stekeovn gjør hjertene slitesterke).

 
Klokken 22. november 2011 kl. 19:32 , Blogger Manuela Hardy // Mrs. Hardy sa ...

så morsomt!
dette settet har jeg også endel av!
fra fretex det og tror jeg, er kosli :)

 
Klokken 22. november 2011 kl. 19:53 , Blogger Veronica sa ...

Åh! Heldigen!!!
greit å ha permisjon og tid til å lete etter skatter, tenker jeg;-)Jeg vet at jeg hadde likt det. Hahaha!
klem

 
Klokken 22. november 2011 kl. 20:04 , Anonymous mimouna sa ...

Det der var det første serviset jeg kjøpte, har bare noen fat igjen. Har aldri tenkt på det som spesielt "julete" da. Koselig å se igjen koppene, mine er borte-vekk.

 
Klokken 22. november 2011 kl. 20:34 , Blogger Banebakken sa ...

Det serviset var jo bare supersøtt!! : )
Skaper nok en ekstra god stemning over
julefrokosten!

Herlig tirsdag til deg!

Klem.

 
Klokken 22. november 2011 kl. 22:25 , Blogger Pink lady sa ...

Så fint! Jeg tenker det blir kos! Hva med noen enkle hvite eller røde kopper?

Klem til deg

 
Klokken 23. november 2011 kl. 15:48 , Blogger Lene sa ...

Ååh, for et nydelig servise! 29kr!? Herlighet, kupp! :)

 
Klokken 25. november 2011 kl. 14:36 , Anonymous Krokoline sa ...

Når kan jeg komme til julefrokost..? ;-)

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden