torsdag 24. november 2011

Praktisk - upraktisk

Jeg kan innrømme det først som sist. Ikke alt som er en fryd for øyet er praktisk og veldig mye som er praktisk er ikke en fryd for øyet. Mange avveiinger og valg tas med disse to tankene i hodet, og ofte vinner fryd for øyet. Rett og slett fordi jeg trenger øyefryd for å trives og det er terapi for sinnet.

For noen år tilbake kjøpte jeg en gryteliknende sak på juleloppis. Som loppisting flest kostet den slikk og ingenting, men med parkeringsboten jeg fikk ble den en dyr afære. Min dyreste loppe noen gang, faktisk. Host.

Men tilbake til parktisk og øyefryd. Jeg elsker å fylle gryta med klementiner i adventstida og ha den stående fremme. Mannen, der i mot, elsker at klementinene er kjøleskapskalde. Og jeg kan ikke forstå at han ikke ser hvor pent det blir med klementingryta. Hallo, liksom! Bare se!



Turkis og oransje er øyefryd for meg. Og jeg ser virkelig mer enn jeg spiser kjøleskapskalde klementiner.


Ikke fått med deg gavedrysset her i bloggen fra AnnaJohanna? Bli med da vel! Trekning i morgen utpå dagen når husets far og jeg har nytt hans første pappapermfredag med kafetur.

Etiketter: , , ,

6 Kommentarer:

Klokken 24. november 2011 kl. 14:47 , Anonymous Anonym sa ...

Vel, at mannen vil ha kjøleskapskalde klementiner, kan vel løses ved at han har et lite lager helt for seg selv et kjølig sted. Men jeg lurer mer på hvordan du sirkulerer klementinene? Er det noen som ble liggende nederst og blir klemt og mugne før de må fiskes opp? Eller skjer ikke sånt hos dere? Men det ser fint ut, altså :-) - Brünnhilde

 
Klokken 24. november 2011 kl. 14:57 , Blogger Banebakken sa ...

Skjønner godt at du vil ha klementinene stående framme i gryta - kombinasjonen turkis og orange er som du sier helt herlig!!! : ) Far i huset får kjøpe sine egne... ; )

FIN torsdag!

 
Klokken 24. november 2011 kl. 17:53 , Blogger medina sa ...

Det var koselig med klementingryte. Jeg liker også bugnende fruktfat med masse frukt i .

 
Klokken 24. november 2011 kl. 20:17 , Blogger Solveig sa ...

Kjempe fint ;-)) Du får tenke at du kjøper klementiner i stedet for blomster ... de er jo en fryd for øyet ... og ganen også :-)
God helg !!!

 
Klokken 24. november 2011 kl. 20:18 , Anonymous Anonym sa ...

Litt vanskelig å velge hvem som skal få min stemme her...hihi...kalde klemenetiner er best! men så tar de seg jo så godt ut der de står og skinner mot enn hele jula gjennom... hmmm.... Tror det blir uavgjort her.

Hilsen Sofie - som også har klementiner på bordet i en gammel arveskål.

 
Klokken 24. november 2011 kl. 20:22 , Blogger Haust sa ...

Ahhh....nydeleg blikkfang!

Ynskjer deg gode dagar fram mot jul! ♥

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden