mandag 26. desember 2011

Julekransen

For flere år tilbake laget jeg en krans av rogn. Kransen fikk plass i stua og siden har den hengt der. Til påske pyntes den med egg, i adventstida med hvitt, sølv og lilla (men ikke i år, jeg klarte nemlig å kunse alle de lilla kulene tidlig i desember) og til jul er det hvitt, rødt og sølv.

Slik ser den ut nå.


Jeg er veldig glad i ballerinaene jeg kjøpte hos Maison de la Monde på min første Paristur i 2007. En til hver av jentene i familien.



Soppene ble kjøpt for mange pår tilbake. Før man kunne få sopp i hver en butikk. De er kjøpt hos InDesign i Haugesund. En lekker butikk!



Og jeg har en forkjærlighet for fugler. Her er en av dem.


Og hjerte av ukjent opphav. Blankt og lekkert.


Her finner du oppskrift på hvordan man lager krans.

2. juledag har vært en avslappende dag. Litt pjusk femtenåring og en familie som har gjort minst mulig annet enn å spise pannacotta, kalkun med de deiligste sukkerglaserte mandelpoteter og nå venter rødvin og Downton Abbey på NRK1.

Etiketter: ,

5 Kommentarer:

Klokken 26. desember 2011 kl. 19:23 , Anonymous Anonym sa ...

Flott krans :)

 
Klokken 26. desember 2011 kl. 19:59 , Blogger Størstepia sa ...

Så fin krans! Og så lurt å pynte den etter årstiden!!
Nyt romjulen videre!
Klem fra størstepia

 
Klokken 26. desember 2011 kl. 23:10 , Blogger KROnPRINSESSENE sa ...

Nydelig krans og jeg forelsket meg helt i bildene fra ditt juledekket bord under her...
NYDELIG :)
Jeg har sett på bildene om og om igjen ;)
Du er så flink...
Ønsker deg en fortsatt fin romjul.
Juleklem May Helen

 
Klokken 26. desember 2011 kl. 23:12 , Anonymous Anonym sa ...

Så fint du har pyntet kransen, og kjekt å bare la den henge. De ballerinaene var flotte, kanskje jeg skal skaffe sånne til jentene i huset vårt også, neste års julegave... God romjul videre.
Klem fra Anne

 
Klokken 27. desember 2011 kl. 05:51 , Anonymous hedvig sa ...

Veldig flott krans! Arti med uskiftbar pynt der tingene vekker gode minner! Ønsker deg og dine ei fortsatt fin høytid!

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden