fredag 25. mai 2012

Fredagsfristelse

Jeg elsker sjokolade. Jeg elsker kaker. Jeg elsker denne dypfryste sjokoladekaka. Man trenger ikke bakekarma for å lage den. Den kan lages lang tid på forhånd noe som er særdeles praktisk. Og den smaker nydelig. Himmelsk!



Dypfryst sjokoladekake

4 egg
2 dl. sukker
200 gr. smør
200 gr. sjokolade
1 vaniljestang (kun frøene)/ 2 ts. v.sukker
½ dl. mel
1 ½ ts. bakepulver

Pisk egg og sukker lett sammen og smelt smør og sjololade. Skrap ut frøene fra v.stangen og bland alt sammen. Stek 175 grader i 14 min. (24 cm. springform).

Frys 5 timer før servering. Serveres med is, friske bær eller smågodt. Ja, alt blir godt til denne kaka.

NB: Kaka kan fint bakes med glutenfritt mel. Jeg gjør ofte det og den blir helt lik originalen og smaker like godt.



Tusen takk til Åse som nok en gang gledet oss unge damer med denne kaka i gårsdagens klubb.

Etiketter:

8 Kommentarer:

Klokken 25. mai 2012 kl. 13:47 , Blogger ynde sa ...

Den må eg prøva, såg ganske lettvint ut også! God helg! Kjersti

 
Klokken 25. mai 2012 kl. 14:35 , Blogger Katrine Anita sa ...

Vann i munnen! Denne må prøves. Ønsker deg en magisk helg! Klem

 
Klokken 25. mai 2012 kl. 22:17 , Blogger deconordic sa ...

Mm! Så smart! Den smaker sikkert himmelsk med is og!

Klem

 
Klokken 25. mai 2012 kl. 23:08 , Blogger Rene Linjer sa ...

Den så skikkelig god ut. God pinse til deg og dine!

 
Klokken 25. mai 2012 kl. 23:08 , Blogger Rene Linjer sa ...

Den så skikkelig god ut. God pinse til deg og dine!

 
Klokken 26. mai 2012 kl. 02:38 , Anonymous Liliana sa ...

hmm..that seems so good!

 
Klokken 28. mai 2012 kl. 20:25 , Blogger Veronica (Villa Wegner) sa ...

gleder meg til neste småbarnstreff hos deg.. Hint hint!

Det brune bordet er på vei til bossplassen. Du må bare komme hit å redde det;-)

 
Klokken 3. juni 2012 kl. 15:10 , Blogger Katrine sa ...

14 minutter?? Stemmer det. Har nå lagd to kaker, men den ser helt rå ut inni, skal den være slik??? Tenkte å gjøre ting lettvint, vi venter 30 gjester til helgen, men nå ble jeg litt usikker på om jeg kan servere den!?!

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden