mandag 12. november 2012

Eplegodis

Med fare for å bli en matblogg. Her er mer mat. Jeg er glad i man kan man si.

Epletreet vårt var smekkfullt av epler i år. Siste rest har ligget i kjøleskapet en god stund og har nå blitt eplegodis.


Du trenger:
epler
kniv og skjærefjøl
rist til ovn og bakepapir
kjerneutstikker (jeg har ikke det og har notert meg det på ønskelista)

Del eplene i tynne skiver (om du har kjerneutstikker bruker du den først)

 
Skjær ut kjernene (stjernene midt i eplet gjør samme nytten som hull).

 
 
Legg på bakepapir på rist og sett inn i ovnen på 100 grader i omtrent 5 timer.


Så har du sprøe og deilige eplechips. Passer godt til kaffe, og bare til å småspist.

 
 
På onsdag kommer steg for steg brette stjerne. Jeg har allerede brettet frem i dag og i går ble det ti. *hekta*
 


Etiketter:

2 Kommentarer:

Klokken 12. november 2012 kl. 19:47 , Blogger Manuela Hardy // Mrs. Hardy sa ...

mmmm
jeg lagde noen sånne for en stund siden, sånne som dine ikke helt tynne. er så godt, særlig når de er litt syrlige! finslige bilder!

 
Klokken 12. november 2012 kl. 23:07 , Anonymous Anonym sa ...

Nam dei såg knallgode ut og dekroative og på samme tid:)

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden