tirsdag 8. januar 2013

NIB-utfordring - from within

Norske interiørblogger + starten av måneden = utfordring. Og jeg, jeg må jo bare være med!

Hos NIB kan man lese følgende tekst:

Om en deler inn livet i , bør og vil, og bevisst manøvrerer etter det, kan en få mange fine oppvåkninger underveis. Hva om jeg ikke må alt jeg trodde jeg måtte? Om vi tar det med oss inn i interiøret, kan det kanskje begynne å bli ordentlig moro? Hva vil du? Hvordan har du det? From within? Vi vil se det upolerte og det polerte, det klassiske og det bohemske. Bare det kommer fra deg.

Og hva tenker så jeg?

Må, bør og vil. Hva må jeg? Jo, jeg må ha lys og de store vinduene, fra gulv til tak, sørger for det. Ikke beste bakgrunnen for bilder, men må man så må man. Noen (kanskje mor og svigermor og andre med sans for blanke flater) mener nok at jeg, siden jeg har slike store vinduer, bør vaske dem ofte. Jeg, jeg vil heller ligge på sofaen, lese bok eller slange meg på gulvet blant puter og leker. Ja, for det er ikke til å legge skjul på, leker har vært en del av vår interiør i over seksten år og jeg er av den makelige sorten menneske. Ingen vindusvasker, med andre ord. Ikke et dugande husmoremne heller, men det er strengt tatt ikke noe man må når man allerede er godt gift. Men når man er vestlending er man vant med mye vær og jeg liker det. Og da er det fint å få været nesten helt inn i de store vinduene. Piskende regn kan man fint nyte. Om man er på den tørre sida av vindusruta. Og på innsida må man ha blomster uansett vær. Og strengt tatt må vi ha en ny støvsugerslange slik at vi kan støvsuge. Men det virket faktisk like godt å børste bort skitten på gulvet med hånda slik at det ser reint ut på bildet. Man må jukse litt av og til.
 
 
 
 

Etiketter: ,

15 Kommentarer:

Klokken 8. januar 2013 kl. 21:16 , Blogger Skrinet mitt sa ...

Oi, det boedet der har jeg også...men det ligger fremdeles i eska. Så fint det var ;)
Og fine bilder som alltid!

 
Klokken 8. januar 2013 kl. 21:16 , Blogger Jenny - supersnella sa ...

nydelige bilder - og herlig tekst. Litt juks hører med :)

Ha en deilig (og makelig) kveld!
klem

 
Klokken 8. januar 2013 kl. 21:19 , Blogger Susanne/Changes sa ...

Kjempe flotte bilder!
Nydelig bidrag til utfordringen :-)
Ha en flott tirsdagskveld!

 
Klokken 8. januar 2013 kl. 21:23 , Blogger  (eddas) sa ...

Smashings det bordfatet ditt...helt nyyydelig:)Fine bilder og et deilig lys....
fin kveld til deg
klemklem

 
Klokken 8. januar 2013 kl. 21:36 , Blogger Hauge sa ...

Fine bilder og hyggelig (meiningsfylt) pjatt! Kor vart det av bokhylla?!?

 
Klokken 8. januar 2013 kl. 22:40 , Blogger frøkenliten sa ...

LIKER!! fantastiske teksturer mot hverandre og et makeløst lys som blir fanget av bordet :) FIIINT!

 
Klokken 9. januar 2013 kl. 10:56 , Blogger meg sa ...

Nydelig bilde og nydelig fat <3

 
Klokken 9. januar 2013 kl. 11:36 , Blogger Unknown sa ...

Dette likte jeg! Både bildene og orda:) det er noe med at interiøret gjenspeiler så mye; leker for eksempel og barnefingre på vinduet...bøker, tulipaner og mye lys...her hadde jeg kost meg:)
lykke til i utfordringen!
klem nina

 
Klokken 9. januar 2013 kl. 13:08 , Blogger NydeligFlott - Julie sa ...

Vakkert!!!
Så deilig med stort vindu som gir masse lys!!
Herlige bilder du viser, og en veldig koselig stil!
Lykke til med utfordringen!
Ha en NydeligFlott onsdag!
Klem fra Julie :-)

 
Klokken 9. januar 2013 kl. 14:13 , Blogger Unknown sa ...

tøft med det "fugleperpektiv"-bildet ;)
eller flua på veggen/taket, nice :)

 
Klokken 9. januar 2013 kl. 18:52 , Blogger Pink lady sa ...

Herlige bilder!
Digger vinduene dine! :)

Ha en fin onsdagskveld og lykke til i utfordringen! :)

KLem

 
Klokken 9. januar 2013 kl. 23:41 , Anonymous Lite hi sa ...

Det fins mange måter å tolke denne utfordringen på :) Nydelige bilder!
Masse lykke til!!

KLemmer fra Lite hi :)

 
Klokken 9. januar 2013 kl. 23:47 , Blogger Frk Elton sa ...

Nydelig! herlig lys kan vi ikke få nok av vel ;)
Lykket til i utfordringen :)
Klem

 
Klokken 10. januar 2013 kl. 11:31 , Anonymous Anonym sa ...

så koslig bidrag Marie, så skriver du jo så kjekt :)

ha ein fin dag.

Klem fra henriette
( tidligere 24 / frøken og fru)

 
Klokken 14. januar 2013 kl. 22:41 , Anonymous Anonym sa ...

Nydelig gullbord! Hvor er det fra?

Hilsen Jeanette, en fast leser av bloggen din:)

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden